26.12.2014

ניו יורק לחובבי האומנות - הירידים והתערוכות שלא מפספסים


יריד האומנות הגבוהה כל אוקטובר, יריד האומנות האאוטסיידרית כל ינואר וקצת בצורה כללית
התפוח הגדול היא ללא ספק העיר המדליקה ביותר בעולם. היא אינטנסיבית, עוצמתית והיא פועלת מסביב לשעון. יש בה הכול מהכול והיא פשוט עוצרת נשימה.

לא משנה באיזו עת של השנה אתם מגיעים לניו יורק, תמיד יהיה לה אין סוף של דברים להציע לכם וספק אם תצליחו להספיק את הכול.

בין חיי הלילה למסעדות, בין המסיבות לתערוכות האפנה, בין מיצגי הארכיטקטורה המרהיבים לפארק המדהים תמצאו בעיר הסואנת הזו לא מעט אמנות. למעשה, מרחבי כל העולם מתנקזים לניו יורק כל סוגי האמנים שמציגים את כל גווני האמנות על כל סוגיה.

לצד אין סוף המוזיאונים והגלריות השונות שיש בניו יורק, יש בה גם לא מעט תערוכות, לאורך כל חודשי השנה ניתן למצוא ירידים ותערוכות בנושאים ותחומים שונים, חלקם כה מרהיבים עד שמצדיקים הזמנת טיסות לניו יורק רק למענם.

המובילים בין ירידי האומנות

ותיק כמעט כמו העיר עצמה הוא יריד האמנות הגבוהה אשר מתרחש בעיר מדי אוקטובר, באפר איסט סייד, באותו המקום. היריד מציג אלפי פריטים ויצירות ויש לו חשיבות בינלאומית אדירה.

יריד נוסף, מפורסם לא פחות הוא יריד אמנות האוטסייד. אמנות מודרנית שהיא מחוץ לקופסא מעטרת את אחד הירידים החשובים ביותר בעולם לאמנות עכשווית.

פסטיבל לינקולן נערך ביולי עד תחילת אוגוסט, והוא אחד מפסטיבלי התרבות היותר מהנים של העיר. מופעים מכל הסוגים במשך חודש רצוף. תענוג אמיתי.

עוד קצת על ניו יורק

ניו יורק היא עיר שפשוט אי אפשר לשבוע ממנה, לכן הכי חשוב לקחת את הדברים בקלות. אתם במילא לא תספיקו לטעום ולחוות הכול, ולכן דווקא במקרה זה כדאי ליהנות יותר מהאווירה. אם כבר הצלחתם לתפוס טיסה ישירה לניו יורק וכה התמזל מזלכם, אל תבזבזו אנרגיות על ניסיונות מאכזבים להספיק יותר ממה שאתם באמת יכולים והתרכזו בעונג שאפשר לקבל מהחוויה עצמה. תיהנו מהריחות, המראות, האנרגיה ותספגו כל מה שאתם כן מספיקים.

הגיעו ערוכים לעיר. מזג האוויר בניו יורק ובמנהטן במיוחד, יכול להיות די קיצוני, גם בקיץ וגם בחורף. בהחלט כדאי להיערך לכך ולקחת זאת בחשבון. אף על פי שגורדי השחקים במידה מסוימת מאזנים את תנאי מזג האוויר, בין אם בחסימת הרוחות בחורף ובין אם אספקת שפע של מקומות ממוזגים בקיץ, אתם עלולים להיות מופתעים לנוכח מזג האוויר בעונות השנה השונות. בכדי למנוע חוסר נעימות הקפידו להתעדכן בתחזית מזג האוויר במועד מועד, כך תבטיחו לעצמכם הנאה.
והדבר החשוב ביותר הוא פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל. עוד לפני שאתם עולים על טיסה, הקפידו לרכוש פוליסת ביטוח, זאת אפשר לעשות גם באמצעות הרשת בתוך דקות ספורות, וודאו שאתם מכוסים.
תהנו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה