1.6.2014

תעודת הצטיינות!

תחום האמנות הוא תחום קסום ומיוחד מאד. מסגרות לימודיות רבות מציעות כיום, כחלק מלימודי תעודה, התמחות באמנות ופיתוחן של מיומנויות שונות, הנדרשות בתחום. לימודי האמנות כיום חושפים את הסטודנטים אל התחום מהיבטיו השונים ומאפשרים להם ליהנות משפע של כלים שיכולים לעזור בהמשך. אולם, לא תמיד סיום הלימודים וקבלת תעודת גמר, או אפילו תעודת הצטיינות, מבטיחים הצלחה מקצועית בתחום וחשיפה לקהל רב. לימודי אמנות – למי זה מתאים, מה אפשר לעשות עם זה, והאם הם נותנים יתרון ומבטיחים למסיים אותם שייצא אמן? על כך, במאמר הבא.

מה מציעים במסגרתם לימודי אמנות

מי שבוחר במסלול של לימודי תעודה יכול ליהנות משפע של אפשרויות. אחת מהן הם לימודי האמנות, הכוללים במסגרתם מבחר של תכנים שונים החושפים את המשתתפים אל העולם הכל כך מיוחד וקסום הזה. לימודי האמנות במסגרת לימודי תעודה הינם לימודים פרקטיים יותר, לימודים המשלבים במסגרתם קורסים מעשיים שונים. מי שרוצה לקבל גם תואר באמנות, יכול לבחור במסלול של לימודים לתואר ראשון, לימודים עם התמחות באמנות. בדרך זו ניתן להמשיך גם ללימודי תואר שני ולרכוש ידע נרחב ותיאורטי יותר בתחום זה. לימודי האמנות מוצעים כיום הן על ידי האוניברסיטאות ברחבי הארץ והן על ידי מכללות שונות. כשמדובר במסלול של לימודי תעודה הרי שאלה לימודים קצרים יותר, בדרך כלל, בין מספר חודשים לשנתיים, וכשמדובר במסלול לתואר ראשון, אלה לימודים של שלוש שנים או אפילו ארבע. כל אפשרות אחרת מציעה במסגרתה לא מעט יתרונות ובעיקר הזדמנויות שונות עבור הסטודנטים הבוחרים בה.

השתלבות בתחום בתום הלימודים

מי שמקבלת תעודת הצטיינות בתום הלימודים, לאחר שהוכיח את יכולותיו השונות, יכול כמובן להמשיך ולעסוק בתחום באופן מקצועי, אולם תעודת ההצטיינות הזו איננה בהכרח יתרון או הבטחה להצלחה בעתיד. ישנם לא מעט אמנים שהצליחו בתחומם מבלי שלמדו אמנות. ישנם גם אמנים רבים שלקחו חלק בלימודי האמנות אך מבלי להצטיין. ההצטיינות בלימודים יכולה לחשוף את בוגר הלימודים ללא מעט אפשרויות, אולם הצלחתו באחת מהן ושילובו המוצלח בתחום שיבחר תלויים אך ורק בו. אמן מצליח הוא אמן מוכשר, יצירתי וכזה שמביא לנו אמנות חדשה. אמן מצליח הוא אמן מפתיע, אמן שעבודותיו חודרות לליבנו ומצליחות להעביר לנו מסר מסוים. במהלך לימודי האמנות מקבלים הסטודנטים לא מעט כלים שיכולים לעזור להם ליצור את האמנות שלהם. כלים אלה הם תוספת חשובה ליצירתיות ולכישרון. אולם, לא ניתן להסתדר רק איתם.

מי שרוצה להשתלב בתחום האמנות, מי שרואה את עצמו כאמן מתחיל, מומלץ לו לבחון את המסלול הזה על ידי הצטרפות ללימודי אמנות, לימודים שיכירו לו את התחום ויאפשרו לו לבחון אותו לעומק. במקביל הם גם יעזרו לו לבדוק האם הוא אכן מתאים לכך והאם יש לו את כל הכישורים הנדרשים לאמן מצליח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה