3.3.2010

אומנות שימושית - דרך מעניינת לעיצוב הבית

לפעמים צריך שינוי. יש שינוי שעושים בפנים, וכזה שעושים מבחוץ ויש גם שינוי שעושה את שניהם.כמו הרבה אנשים בגילי, גם אני חיפשתי תחביב חדש. רציתי להרחיב את את אופקיי, רציתי עניין חדש בחיים. רציתי להתחדש.אז התחלתי כמו כולם, שיניתי ועיצבתי חדר בבית. כן, מה לעשות שלעיתים קל לנו יותר לשנות קוסמטית מה שצריך לשנות מהשורש, מבפנים. זה לא שהחדר לא היה צריך שינוי, הגיע הזמן... אבל זה לא היה השינוי שחיפשתי, מה גם שבעלי התחיל לעשות קולות של בזבוז כסף (בקטע הזה גברים הם כמו חיות, יש להם קול מיוחד לעניין הבזבוז).
הלכתי בעקבות חברה לחוג ציור, ובסוף השיעור החביב המרצה הזכיר חוג נוסף שהוא מעביר בנושא אומנות שימושית. מטעמי סקרנות בלבד חיפשתי קצת באינטרנט על הנושא וגיליתי שמדובר באומנות לכל דבר, הנוגעת כמעט בכל תחום אמנות אפשרי- מפיסול, קרמיקה וציור דרך פסיפסים וכו'. אכן מצאתי את מה שחיפשתי.
נרשמתי לחוג ונשאבתי לעולם קסום של יצירה. הצלחתי לשלב בין שני נושאים בוערים- שיפור החזות של הבית, ומציאת תחביב חדש ומעניין.

אומנות שימושית היא תחום המשלב אומנות במוצרים פונקציונאליים. הדוגמא הכי פשוטה וכנה שאני יכולה להביא בפניכם היא ריהוט הגינה שלי. כל מי שאי פעם התעסק עם ריהוט גינה יודע שזה עסק יקר. ואם קונים בזול, זה או נראה זול במיוחד (פלסטיק) או שאחרי שנתיים זה נראה אפילו יותר גרוע (עץ מתפורר). בחוג לאומנות שימושית הכנתי 6 כסאות לשולחן הגינה, צבעוניים ומיוחדים, כל אחד קצת שונה מהשני, אך הם בעלי אותו קונספט.הבסיס של הכסאות האלו הם כסאות שולחן המטבח הישנים שלנו,גם מחזרנו וגם חסכנו. יחד עם שולחן ברזל פשוט שעלה 400 ₪ הם מהווים ריהוט מיוחד, שיש רק אצלי...
ניתן להתרשם מתמונות
עיצוב הבית של הפסלת, ציירת - רות אייל.



אני מרוצה כי הבית נראה נפלא, בעלי מרוצה כי זה יותר זול מלחרוש את איקאה (וגם יותר מיוחד) ואורחים לא מפסיקים להתפעל מהפריטים המיוחדים בבית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה