28.6.2015

להחיות את העבר - יצירות אמנות מגרוטאות העבר

עבודות שיפוץ ושימור עשויות להפוך גרוטאות ליצירות אמנות ולהעניק להן ערך מוסף. התכנון והיצירתיות שבעבודת הרסטורציה לרכבים ישנים גורמים סיפוק, ניתן להרוויח מהם כסף והם מתאימים כמעט לכל הדגמים. אפשר לאסוף מידע על מחירון רכב ולמצוא מכוניות פשוטות עם היצע חלפים עשיר ומגוון. באירופה ובארצות הברית ניתן גם לייבא חלקים מסוימים ללא צורך במיסוי גבוה, אולם אפילו במדינה קטנה כמו ישראל יש לכך ביקוש. 

כך תחסכו בהוצאות התקציב

התקציב הדרוש עבור שחזור גרוטאה מכאנית לכדי יצירה מרהיבה נמוך מכפי שנהוג לחשוב. קודם כל, לפני הקניה כדאי לבדוק בעיקר את החלודה, תא הנוסעים, המכניקה, החשמל והאסתטיקה. רכב אספנות יכול להיות בעל עיצוב המקנה תחושה נוסטלגית, אבל בדגמים רבים יש חוסרים משמעותיים שפוגעים בו.

מכוניות ישנות סובלות מהצטברות חלודה שאותה לא ניתן להסיר. מי שרוצה להפוך גרוטאה ליצירת אמנות צריך להבטיח את התנאים הטובים ביותר, בעיקר בעזרת בדיקה מוקדמת. יש לבדוק את מצב הריפודים, תקינות המושבים וכמובן המנוע. במקרה ומדובר על יצירת אמנות שלא צפויה לעלות לכביש או לא צריכה לקבל רישוי מטעם משרד התחבורה, אפשר לחסוך בהוצאות באמצעות רכישת רכב ללא מנוע לחלוטין.

הכל מתחיל בתכנון נכון

הקפידו על מצב בו אתם מתחילים לעצב מחדש את הרכב רק אחרי שיש לכם תכנית מוכנה. בדקו היטב את התגובה של הרכב לחומרי גלם מסוימים, קראו מידע באתרי אינטרנט וצפו בסרטונים ובתמונות. בררו לגבי התכנון המתאים למסגרת התקציב ואל תתביישו להתייעץ עם אנשי מקצוע. תוכלו להחליט איזה חלק מהעיצוב או היצירה אתם עושים לבד, ומתי אתם פונים למוסך המתמחה בעבודות שיפוץ ושימור. זכרו שלאנשי מקצוע יש את הרקע והניסיון הדרושים לטובת שיפוץ מאסיבי של דגמים ישנים. נצלו זאת ופנו לכך מקום בתקציב המקורי. תקציב נכון גם יחסוך עבורכם זמן וימנע עוגמת נפש. למרות שרוב האנשים מבצעים את עבודות השיפוץ והשימור של גרוטאות בתור תחביב, עדיין יש משמעות לניהול לוח הזמנים ולמניעת נזקים מצטברים ובלתי הפיכים.

תכנון נכון מבוסס על התאמת היצירה לאופי המקורי של הרכב. תוכלו להחליט מראש האם לשנות את המראה החיצוני, למצוא תוספות או להשאיר אותו כפי שהתכוון היצרן. החלטות מן הסוג הזה תלויות בתקציב ובזמן הפנוי שיש לכם. באמצעות צביעה של רכב ישן לדוגמא תוכלו להתמקד רק בהיבט החזותי, אך להשאיר את העיצוב כמו שהוא. באמנות אין דרך אחת שמתאימה לכולם והתפקיד שלכם הוא להשתמש בהשראה וביצירתיות כדי להשיג מטרות מסוימות.

לסיכום, השימוש בגרוטאות לטובת יצירות אמנות צובר תאוצה בישראל ובעולם. כל מה שצריך לעשות כדי להגשים את החלום הוא לאסוף פרטים על רכבים משומשים, לבצע בדיקה לפני קנייה ולעבור להיבט המעשי של השיפוץ והשימור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה