30.6.2013

לימודי צילום: העולם מבעד לעדשה

צילום היא אחת מצורות האמנות המדהימות ביותר שנגישות לנו כיום. כשרק הומצאה המצלמה היה זה דבר מהפכני ובלתי נתפס לכל. היכולת לתפוס את המציאות, להקפיא רגע אחד ומיוחד. שבריר של שנייה אשר נלכד בתוך עדשת המצלמה ומקבל תיעוד לנצח נצחים היא תופעה מדהימה שאין שניה לה. זה שבה אותנו אז וזה שובה אותנו עד היום.

בעוד שבעבר, צילום היה נגיש רק למומחים ובעלי הציוד הנדרש מזה שנים רבות שכולנו מצלמים מדי יום, זה כבר מזמן הפך לדבר שבשגרה. למעשה, זה הפך פופולארי כל כך עד שבמכשירים הסלולאריים שלנו ניתן למצוא מצלמות, באיכות די גבוהה אם יורשה לציין, כך שכל אחד הופך להיות צלם ברמה גבוהה למדי. היכולת לתעד, לשמור זכרונות מצטרפת אל היצר האמנותי שטמון בכל אחד מאיתנו מעניקה הזדמנות חד פעמית לביטוי אישי.

אין ספק שזה תחביב אהוב על כולם, אבל גם עם המצלמה המקצועית ביותר, אם אין את הרקע, המידע והכלים הנחוצים הרי שהיכולת להפיק את המקסימום האפשרי היא די מוגבלת.

הצילום, מעבר להיותו חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו כפי שאנחנו מכירים אותם כיום הוא אמנות לכל דבר. יצירה אמיתית, דרך הביטוי האולטימטיבית. מעבר לעובדה שאנחנו תופסים שבריר של רגע מהמציאות יש לנו את ההזדמנות לשקף אותו כפי שאנחנו רואים אותו. במשחקי אור וצל, זוויות צילום שונות ואפילו אפקטים שונים שהופכים את הרגע הזה לשלנו.
מי שאוהב לצלם ורוצה לקחת את כישורי הצילום שלו צעד אחד קדימה, בין אם זה נשאר בגדר תחביב ובין אם רוצים לנתב את האהבה הגדולה הזו לעיסוק- לימודי צילום הם המקום הנכון להתחיל ממנו.

מסלולי לימודי צילום

ישנו מבחר די עשיר של מסלולי לימודי צילום אשר מיועדים לצלמים ברמות שונות, מותאמים לציוד שונה ומשמשים למטרות שונות. כמובן שכאשר מדברים על צילום יש מקום לעשות הבחנה בין סוגי הצילום, סוגי המצלמות שעושים בהם שימוש למטרות הצילום והבחנות נוספות.

לימודי צילום כיום מוקדשים, בין היתר גם ללימודי הטכנולוגיה, זאת מאחר ומרבית המצלמות בהן נעשה שימוש מושתתות על טכנולוגיה שונה המווה חלק אינטגראלי ביכולת השימוש במצלמה. כמובן שבמקביל נלמדות טכניקות ואופני צילום שונים. במסגרת הלימודים הסטודנט רוכש מיומנויות צילום שונות שמאפשרות לו לעשות שילוב בין הידע שצבר לבין מימוש החוויה הפרטית והייחודית שלו.

בין מסלולי לימודי צילום השונים ניתן למצוא מסלולי לימודי תעודה, לימודי תואר ושילוב של לימודי צילום עם לימודי אמנות, כמובן שמסלול הלימוד יבחר בהתאם לצרכים והרצונות של הסטודנט מתוכנית הלימודים המדוברת.
בכל מסלול ניתן להתרשם מאורך הלימודים ותכני הלימוד כאשר בכל המסלולים כולם קיים שילוב של לימודים עיוניים לצד לימודים מעשיים שתפקידם להקנות לסטודנטים כלים פרקטיים לצילום בפועל.
מידע נוסף על צילום באתר - צילום פלוס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה