22.7.2013

סיור בעקבות אירופה הקלאסית - תערוכות אומנות מומלצות

טיול באירופה מספק חוויה מהנה ואיכותית לחובבי הקניות, ההסטוריה, המוזיקה, המסעדות, הנופים ועוד. גם לילדים יש מגוון אטרקציות מהנות וניתן לטייל איתם בקלות. חובבי התרבות והאמנות ימצאו באירופה מגוון רחב וקסום של מוזיאונים וגלריות המציעים תערוכות מפתיעות ומרגשות, החל מקלאסיות של כל הזמנים וכלה בעכשוויות אוונגרדיות. מה שבטוח, באירופה הקלאסית אין סיכוי שלא תמצאו תערוכה שתדבר אל ליבכם.

אומנות אחרת

חובבי אומנות מושבעים לא יוותרו על ההזדמנות לבקר בתערוכת אמנות בעת שהותם באירופה. טיסות לאירופה הקלאסית יכולות להוביל אתכם למדינות רבות, שבכולן וללא יוצא מן הכלל, יש שפע מרשים ביותר של תערוכות ומוזיאונים. אז ביקרתם כבר בלובר בפריז או בפראדו במדריד. עכשיו זה הזמן לסייר בעקבות תערוכות אומנות אחרות וייחודיות:


  1. ברלין- המרכז לאמנות דאד אשר בברלין מציע תערוכות יחיד מיוחדות. מה שמייחד אותן הוא הקונספט הייחודי של מרכז דאד. הקונספט הוא להזמין בכל שנה אמן אחר לשהות בברלין, לספוג את אווירת העיר והמאפיינים שלה וליצור אומנות. בתום השנה מוצגות היצירות במרכז דאד. אלו הן יצירות אומנות משובחות ואחרות ושוות בהחלט ביקור במקום.
  2. רוטרדם- ויטה דה ויט  הוא מרכז אומנות מרשים, מכובד ועמוק מאד, אולי באירופה כולה. הוא נמצא ברוטרדם, מרחק של כשעת נסיעה בלבד מאמסטרדם. המקום מציע תערוכות המתפרסות על פני שתי קומות המבנה, בכל פעם לפי נושא מסוים. בנוסף, מוצגות בקומת הקרקע, בחלל אחר, אשר מציג אומנות מודרנית מקומית.
  3. פריז- בלב אזור מונמארט בפריז, אזור השווה ביקור בפני עצמו, מצוי מרכז קדיסט לאמנות. חדר קטן אחד בלבד, מציע לשוחרי האומנות תערוכות קטנות ואיכותיות של רישומים או פריטים קטנים, עם תערוכות מתחלפות קטנות וצנועות.
  4. לונדון- פרום קונטסט הוא חלל אומנות חדש ואוונגרדי למדי בלונדון. רוח התצוגה היא צעירה, ייחודית ואחרת, ומציגה סוגי אמנות שונים ומגוונים של אמנים מכל העולם, ביניהם גם ישראלים. מיקום הגלריה הוא בסמוך לשוק דלסטון ויוצר ניגודים מעניינים בין השוק הסואן לבין החלל הדומם.
  5. בריסל- ווילס הוא מרכז אומנות מרתק וייחודי בעיר בריסל. המקום שימש בעבר כמבשלת בירה והוא מרווח ועצום במידותיו. מוצגות שם תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות והוא משרה אווירה חדשנית ומעט יותר משוחררת מזו של מוזיאונים וגלריות רשמיים אחרים תורמים לאווירה פריטי הציוד שנותרו מהזמן בו היה המקום מבשלת בירה וגם, בית הקפה המצוי בו. כמו כן, מתקיימת במקום מכירת ספרי אמנות במחירים מוזלים.

מבקרים, מתרשמים ונוצרים את החוויה

אירופה הקלאסית הולכת ומרחיבה את האפשרויות העומדות בפני המבקרים חובבי האמנות. לצד המוזיאונים והגלריות שכולם מכירים, צצים גם חללי אמנות מיוחדים ומרשימים שכדאי לפקוד אותם במסגרת הסיור. חלקם ממש מפתיעים, כמו למשל  המוזיאון לאומנות מודרנית בוורשה, שמיקומו הוא בתוך מה שהיה פעם חנות רהיטים שעדיין פעילה באופן חלקי. בחלק מהזמן החנות והמוזיאון פועלים במקביל והאווירה כולה היא בלתי רשמית ושונה. אין למוזיאון תערוכות קבועות והן מתחלפות בתדירות גבוהה אולם שומרות על איכות וייחודיות. ללא כל ספק המקום נכנס לפנתיאון המוזיאונים לאומנות מודרנית בסגנון אחר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה