23.10.2014

תקשורת חזותית – תיאוריה, לימודים ופרקטיקה

תקשורת חזותית מהווה את אחד התחומים המעניינים ביותר בתחום. מאמר זה יעזור לקוראים להבין מהי תקשורת מסוג זה, היכן ניתן ללמוד את התחום ומהן אפשרויות התעסוקה בסיום הלימודים.

התקשורת החזותית- על מה מדובר?

תקשורת חזותית היא תקשורת שנעשית על ידי אלמנטים חזותיים. אמצעים חזותיים אלו יכולים להיות ציורים, תמונות, כל מיני סמלים ועוד. תקשורת זו מתבססת על אחד החושים החשובים ביותר של האדם, חוש הראייה. אמנים, שיוצרים באמצעות תקשורת זו, מאמינים כי הראייה יכולה להשפיע על העולם והאמנים שמצליחים לתקשר בצורה חזותית יכולים להוביל את קהל הצופים ביצירות האמנות שלהם לכדי פעולה. כיוון שכל פעולה שנעשית באמצעות חוש הראייה נקלטת באופן מיידי, אנשי התקשורת החזותית מאמינים כי מדובר על אחת הדרכים האפקטיביות ביותר. שפת התקשורת החזותית היא שפת הבסיס ושפת החובה של כל אדם שעוסק בעיצוב וגרפיקה. לימודי התקשורת החזותית תמיד יכללו את כל הקשור אל תחומי העיצוב הגרפי, העיצוב האינטראקטיבי, התרבות הדיגיטאלית ועוד. כיוון שהתכנים של מסלולי הלימוד משתנים ממוסד אחד למשנהו, חשוב לברר מה כל מכללה או אוניברסיטה מציעות.

לימודים- על מה מדובר?

אי אפשר להתעלם מהעובדה שהתקשורת החזותית תופסת מקום של כבוד בחיינו. בכל מקום ניתן לראות אומנות חזותית, אם מדובר על שלטי פרסומות ועד סרטים מסוגים שונים. למעשה, תקשורת זו הפכה להיות חלק בלתי נפרד מחיינו. לכן, כל כך הרבה אנשים מתעניינים בתחום ומעוניינים להירשם אל לימודי התקשורת החזותית. כאן חשוב לדעת מספר נקודות, זאת טרם אתם מחליטים להירשם אל לימודים אלו:

  • מתכונת לימוד- ניתן ללמוד תחום זה הן במסגרת לימודי תעודה וגם במסגרת לימודים אקדמאיים לתואר ראשון. לכן, הצעד הראשון אותו יש לעשות, הוא להחליט מהי מתכונת הלימודים המתאימה ביותר לכם. יש להבין כי מסלול לימודי תעודה בדרך כלל קצר יותר מלימודי תואר. לימודי תעודה מציעים מסלול ממוקד יותר ולכן חשוב מאוד, להשוות בין התכנים השונים שמוצעים במסגרת הקורס לבין כל התכנים המוצעים במסגרת שלושת שנות לימודי התואר הראשון.
  • מסלולי לימוד- בחלק מהמכללות יש אפשרות ללמוד לתואר ראשון ולתעודת הוראה בתחום.
  • נושאים- עיצוב גרפי והזרמים שונים בו, טיפוגרפיה, עיצוב המוצר, תקשורת שיווקית ופרסום, צילום, תוכנות גרפיות שונות, אסתטיקה, וידיאו, צבע ונושאים רבים נוספים.
  • זמנים- הלימודים בדרך כלל אורכים בין שלוש לארבע שנים.
  • תנאי קבלה- התנאים משתנים בכל מוסד לימודי ולכן חשוב לברר מראש מה תנאי הקבלה. בדרך כלל תנאי הקבלה יכללו ראיון אישי, מבחן קבלה שבוחן את הכישורים של האדם בתחום העיצוב, הציור, היצירתיות, זווית הראיה המרחבית, תיק עבודות, תעודת בגרות ובחלק מהמקומות גם פסיכומטרי.


לסיכום, לימודי תקשורת חזותית הם לימודי העתיד. לאחר סיום הלימודים ניתן להשתלב במקומות עבודה רבים, אם מדובר על משרדי פרסום, עבודה במערכת עיתון, חברות לבניית אתרי אינטרנט, משרדי עיצוב גרפי והרשימה עוד ארוכה.

תגובה 1:

  1. רק אקדמיה- ויצו חיפה או הדסה ירושלים, לא הנדסאים....לא בתחום זה.

    השבמחק