4.5.2014

הכל על עיצוב גרפי

בשנים האחרונות הולך וצומח לו מקצוע חדש. כיום יש לו כבר לגיטימציה מוחלטת, אבל חשוב שנזכור שמדובר על נגזרת חדשה לחלוטין.

עיצוב גרפי הוא למעשה אמנות שנשענת על הטכנולוגיה. מקורותיו הולכים דורי דורות אחורנית וכל העשייה של עיצוב גרפי מבוססת על עקרונות האמנות עד לעקרונות הבסיסיים ביותר. נכון להיום, הגרפיקה מהווה את כלי העבודה של המעצב על כל סוגיו וניתן לראות שימוש בה באמנות על כל סוגיה, בעיצוב, בעיצוב פנים, עיצוב אופנה, בפרסום, בשיווק ואפילו בצילום. ידע בגרפיקה הוא חשוב לכל מי שעוסק בתחומים אלה ונוספים.

הכשרה בתחום 

למי שמתעניין בעולם האמנות באופן כללי ובכלי האפקטיבי ביותר שלו נכון להיום- הגרפיקה, עומדות בפניו כמה אפשרויות לקבלת השכלה והכשרה בתחום. המסלול הקלאסי ביותר הוא מסלול של לימודים אקדמיים אשר נמשכים פרק זמן של בין שלוש לארבע שנים בממוצע. תנאי הקבלה לא פשוטים בדרך כלל וגם שכר הלימוד לא נמוך.

מסלול לימודים אקדמי לא ממש מאפשר לשלב איתו עבודה ויש עוד מגוון של אתגרים שונים שמציב המסלול, אתגרים שגורמים לאנשים רבים לוותר עליו. למרבה המזל, יש אלטרנטיבה והיא קורס עיצוב גרפי.

הכשרה מקצועית

קורס בעיצוב גרפי יושב תחת הקטגוריה של קורסים מקצועיים והשתלמויות והוא מיועד למי שמחפש כיוון קריירה, לאנשים שרוצים להרחיב את הכישורים המקצועיים שלהם וגם לאנשים שרוצים להעשיר את הידע הכללי.

סביבת הווב היא חלק כל כך בלתי נפרד מהחיים שלנו שזה מתבקש שכל אחד שיש לו מגע עם הרשת, כלומר כל אחד מאיתנו ידע לכל הפחות לבנות אתר אינטרנט בסיסי, ולו רק בכדי שיוכל להקים לעצמו בלוג.

למעשה, יש ברשת אין סוף אפשרויות, כך שבהתאם לכך גם סוגי ההכשרות השונות בכל הנוגע לעיצוב אתרים. הרמה הבסיסית ביותר היא לעצב עם קוד פתוח. ברשת אפשר למצוא מגוון של פתרונות שהגישה אליהם חינמית לחלוטין והכלים מאפשרים עיצוב וניהול מסד נתונים בצורה נוחה ונגישה למדי. למרות פשטות העניין, גם כאן נדרש ידע בסיסי עם הרשת, כך שמי שמגיע ללא שום רקע כלל, כדאי שיקח קורס וורדפרס או ג'ומלה. מי שרוצה לשלוט בכלים לעיצוב כמו פוטושופ, פלאש, תוכנות תלת מימד שונות ויתר תוכנות הגרפיקה שקיימות היום בשוק יגלה עד מהרה שגם אם הוא אוטודידקט מוכח ללימודים במסגרת מוסדרת יש יתרונות שאי אפשר להתעלם מהם.

הקורס עצמו אורך מספר חודשים, כאשר בסיומו מתקבלת תעודת בוגר קורס. התעודה הזאת משמשת כמובן גושפנקה והיא מסייעת מאד למי שמחפש עבודה בתחום.

אם בחרתם במוסד לימודים גדול ומוכר סביר להניח שיהיה לכם קל יותר למצוא עבודות, בזכות המוניטין שמלווה את מוסד הלימודים. בנוסף, מרכזים יוקרתיים מחזקים בדרך כלל יחסים עם התעשייה וביכולתם להציע בעצמם משרות לבוגרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה