22.6.2014

העזרים הדיגיטליים מגיעים גם לתחום האמנות

שימוש בעזרים דיגיטליים הוא ללא ספק אחת התופעות המרתקות ביותר של תחום האמנות בשנים האחרונות. אמנות זו נשענת על שילוב יוצא דופן בין עזרים דיגיטליים לבין יצירתיות פורצת גבולות. בתחומי אמנות מן הסוג הזה יש חשיבות לא רק למסר או לתקשורת האינטרסובייקטיבית בין האמן לבין הצופה, אלא גם לנוכחות של העזרים בתוך המיצג. באמנות כזו היוצר יכול לבחור האם להשתמש בעזרים דיגטיליים בסיסיים כגון מחשב או מצלמה דיגיטלית, או לחילופין לשלב אמנות פרקטלית, איור ממוחשב, מידול בתלת מימד ועוד.

אמנות דיגיטלית מתאימה לעקרונות המנחים של אמנות מודרנית וצעירה. יחד עם זאת, לא כל העוסקים בתחומים אלו של אמנות מגיעים ללא ניסיון קודם. לעיתים קרובות מנסים אמנים ותיקים להביא לידי ביטוי את השאיפות שלהם תוך שימוש בעזרים דיגיטליים. במילים אחרות, אמן שרגיל לפיסול או לציור יכול להרחיב את ספקטרום ההתעסקות שלו באמצעות עזרים מתקדמים שלא היו קיימים בעבר. עזרים אלו נפוצים כיום בכמויות גדולות והם נחשבים חלק בלתי נפרד מהאמנות העכשווית. 

כיצד משפיעה האמנות על איכות החיים שלנו?

רובנו בוחנים אמנות רק במסגרת תערוכות מיוחדות, מוזיאונים או אתרי תרבות אחרים. אף על פי כן, ההשפעה של אמנות על איכות החיים שלנו היא הרבה יותר משמעותית. בתחום עיצוב הפנים לדוגמא משתמשים לעיתים קרובות באלמנטים בולטים של אמנות המושפעת מסגנונות רבים. בנייני מגורים, משרדים וגם שטחים ציבוריים שלמים מקושטים על בסיס עקרונות האמנות ויש בהם את השילוב הנדרש בין עזרים דיגיטליים לבין אמצעים מסורתיים. התוצאה היא מפגש אמנותי פוסט-מודרני בעל השפעה ישירה על הצופים ועל הסביבה. אי אפשר להתעלם מהנוכחות של האמנות הזו ומאוד לא כדאי להמעיט מערכה.

אמנות עם עזרים דיגיטליים צפויה להמשיך להשתפר ולהשתנות. כמו בתחומי אמנות אחרים וקלאסיים, גם עזרים דיגיטליים נמצאים בתהליך מתמיד של התאמות למציאות ולדרישות האמנים. היצירות הקיימות נחשבות פורצות דרך מבחינת טכנולוגיה דיגיטלית, אך כבר בעתיד הקרוב צפויות יצירות חדשות לתפוש את מקומן. יצירה המבוססת על אמצעים דיגיטליים דורשת מיומנות טכנית, שעות עבודה ויצירתיות. בנוסף, מחקרים מראים כי היצירות הראשונות בתחום נעשו על ידי מתכנתי מחשבים. העזרים הדיגיטליים מאפשרים גם לאנשים שמעולם לא התנסו באמנות לקחת חלק בתהליך היצירה ולהביע את עצמם.

חומרות, תוכנות וידע מאפשרים את ההתפתחות העצומה של אמנות בארץ ובעולם. כיום ניתן להצטרף אל קורסים העוסקים באמנות הזו, לקחת חלק בתערוכות מיוחדות או להתרשם מעבודות אמנות ייחודיות. העבודה האמנותית הפכה בזכות העזרים הדיגיטליים לאינטואיטיבית ונגישה ולכן כדאי להעריך את זה בזמן אמת. מעבר לכך, הפופולאריות של העבודות עלתה וכתוצאה מכך תפסה גם האמנות מעמד בשיח הציבורי. כל אלו מייצגים את היתרונות של האמנות ואת השפעתה על עתידנו. 

למידע נוסף על חוגי אומנות - לחץ כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה