27.10.2013

אומנויות באקדמיה - כל מה שצריך לדעת

עולם האמנות והיצירה הוא עולם מאד עשיר ומיוחד. בשונה מדיספלינות רבות אחרות, יש בו אלמנט אישי מאד חזק ויש אף שיתבלבלו לחשוב שאמנות היא יצירה פנימית שאינה קשורה או מחייבת בהשכלה.

במציאות אין זה נכון משום שהיצירה שמגיעה מתוך המשאבים הפרטיים שלנו מבוססת על כל מה שאנחנו יודעים וככל שנדע יותר כך היצירה שלנו תהיה טובה יותר. זאת בדיוק הנקודה שמבהירה שבאומנות כמו בכל אספקט אחר בחיים השכלה היא תורם חיוני ומשמעותי לעשייה.

זה נכון שהאדם צריך שתהיה לו גישה ואהבה לכך, אבל לא נכון להגיד שבתחום האמנות לא צריך ללמוד ולקבל כלים.

מסלולי לימוד

למי שרוצה לקבל רקע באמנות, כלים והזדמנויות להרחבת הדעת והיכולת שלו- לימודי אומנות הם המקום הראשון להתחיל בו. שני המסלולים המרכזיים אלה הם לימודי תעודה לצד תואר באומנות, כאשר מטבע הדברים בלימודי תואר באומנות תוכלו לקבל הרבה יותר מלימודי תעודה שפרק הזמן שלהם קצר יותר וכמות התכנים קטנה יותר מבלימודי תואר.

לרשותו של הסטודנט עומד מבחר די עשיר של מסלולים שונים בכל הנוגע אל תואר באומנות, כך שכל אחד יוכל למצוא את ההתמחות שמתאימה לו. את לימודי האומנות במסגרת התואר ניתן לשלב עם פרקטיקות שונות, כאשר מהמובילות הן פרקטיקות של הוראה.

במסגרת הלימודים ילמדו הסטודנטים את ההיסטוריה של האומנות, כלים לבחינה וביקורת שלה, כלים לעבודה ועשייה עצמאית ועוד מגוון עשיר ביותר של תכנים שונים וחשובים.
מאחר ואומנות היא שם רחב למגוון עשיר ביותר של תחומים שונים, בתוך הלימודים עצמם יוכל הסטודנט לבחור ולהתמקד בתחומים שונים.

הוראת אומנות

אנשים רבים בוחרים לשלב תואר באומנות עם לימודי הוראה בכדי שיוכלו בעתיד גם ללמד בתחום. תעודת הוראה היא תוספת לימודים בת שנה בדרך כלל במסגרתה מקבלים הסטודנטים הכשרה נוספת בהוראה והיא כוללת טכניקות למידה, תהליכים בהתפתחות הילד, ניהול כיתה ועוד. בנוסף, לימודי הוראת אמנות כוללים שעות התנסות מעשית במסגרתה הסטודנטים מלמדים בכיתה בפועל.

הסטודנט יוכל לבחור את סוג תעודת ההוראה שלו כאשר האפשרויות שעומדות לרשותו הם הוראה לגילאי גן, בית ספר יסודי, בית ספר על יסודי וחינוך מיוחד.

גם את לימודי הוראת אומנות ניתן למקד לפי תחומי התמחות כך למשל הוראה קולנוע, תקשורת, מחול ותנועה, תיאטרון, יצירה, אומנות העיצוב וכיוצא בזה.

לימודי אומנות הם לימודים מהנים ומעשירים ועם המסלולים שיש כיום אומנות הופכת למקצוע ממוסד בדיוק כמו כל תחום אחר, מה שמעניק מסגרת ויכולת ממשית להתפרנס ממנה בפועל.

את כל המידע אודות המסלולים והאפשרויות השונות אשר עומדות לרשותכם תוכלו לקבל בשיחת ייעוץ לפני שאתם מתחילים ללמוד, כך שיפרסו בפניכם את כל המידע הנדרש לקבלת ההחלטה הנכונה והמתאימה ביותר עבורכם.

אם הלב שלכם שם, לכו איתו ואל תתפשרו על פחות מזה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה